V tomto prípade sa obnovuje stav účtovania zapamätaný na diskete. Program funguje tak, že aktuálne databanky, ktoré sú na pevnom disku sa prepíšu údajmi-databankami z diskety. Tým dochádza k strate týchto aktuálnych údajov a je potrebné zvážiť, či skutočne chceme aktuálny stav účtovania zrušiť a nahradiť ho stavom spred niekoľkých dní, prípadne mesiacov.
Postup obnovy dát zo zálohy je nasledovný :
Po vybratí voľby sme znovu upozornení na možnosť straty aktuálnych dát. Ak skutočne chceme obnoviť databanky, odpovieme že vykonávame zálohu.
Potom je nám ponúknutý zoznam dní a mesiacov tak isto ako pri zálohovaní. Zo zonamu si vyberieme deň prípadne mesiac, ktorý chceme obnoviť.
Potom vložíme do mechaniky disketu, na ktorej je záloha za príslušný deň. Je dobré, ak na disketu napíšeme aký deň obsahuje, lebo inak zálohy ťažko rozoznáme. Potom dostaneme ešte jedno varovanie na možnosť prepísania údajov a po potvrdení sa vykoná záloha.
Možné problémy pri obnove
Pri obnove sa môžeme stretnúť s týmito problémami :
1.) Ak na diskete nie je záloha za nami zadaný deň, program nás na to upozorní :
Záloha pre daný deň nie je na tejto diskete. Skúste INÚ!
Podľa toho, ako sa rozhodneme, buď vložíme disketu za správny deň, alebo budeme vykonávať obnovu za iný deň atď.
2.) Po vložení diskety do správnej mechaniky nám počítač oznámi:
General failure reading drive A
Abort, Retry, Fail ?
alebo
Data error reading drive A
Abort, Retry, Fail ?
V tomto prípade je disketa chybná - pokazená a nebude sa už pravdepodobne vôbec dať používať. Ak máme inú zálohu, s ktorou môžeme pracovať, obnovíme túto.
Ak musíme obnoviť zálohu práve z tejto diskety, kontaktujte firmu INVER :
INVER software s.r.o.
Werferova 1
040 01 Košice
Tel./faf : 055/7999 111