Vypĺňanie v zozname účelov - jednoduchý spôsob vedenia

Zápis nových účtovných operácií do pokladne uskutočňujeme po voľbe pridanie, kedy sa na obrazovke objaví formulár pokladničného dokladu.

Najprv sa však objaví nasledujúce okno:


Tieto údaje vypĺňame pred zadávaním dokladu, nakoľko v pokladničnom doklade sú na konci formulára. Keďže máme možnosť ukončiť zadávanie skôr, ako sa na dané položky pri vypĺňaní formulára dostaneme (čo aj v praxi používame, nakoľko to zrýchľuje zadávanie pokladničného dokladu), tieto už pri vyplňovaní formuláru budú uvedené. Každý nasledujúci zadávaný pokladničný doklad už bude obsahovať tieto údaje až dovtedy, kým sa nevrátime do ponuky pokladne.

Následne sa na obrazovke objaví formulár pokladničného dokladu:


Doklad prepíname klávesou medzerník. Môže byť výdavkový, alebo príjmový. Najvhodnejšie je mať nastavené číslovanie dokladu v Module číselníky, Číselníky OBECNÉ, Definícia číselných radov evidencií. Ak tak máme urobené, program sám vygeneruje číslo pokladničného dokladu.
Dátum, zadáme dátum dokladu.
Klient, vyberieme z Adresára dodávateľov a odberateľov po stlačení klávesy F6. Program preskočí všetky položky klienta a presunie sa na položku účel. Ak chceme hodnoty klienta opraviť, vrátime sa šípkou hore na príslušnú položku. Klienta môžeme zadať aj bez toho, aby sme ho vyberali z Adresára dodávateľov a odberateľov.
Účel, zadáme účel dokladu. Máme možnosť vybrať zo zoznamu operácii po stlačení klávesy F6. Toto sú nadifenované operácie v Module účtovníctvo s tým, že v položke Evidencia je zadané Pokladňa. Program potom vyberá len tie operácie, ktoré majú tento zápis.
Celková hodnota na doklade, zadáme hodnotu dokladu.

Po zadaní všetkých hodnôt dokladu sa program opýta následovnú otázku:


Po zaevidovaní dokladu program automaticky prejde k zadávaniu nového dokladu. Predpokladá sa, že najprv zadáme doklady a až potom si ich vytlačíme. Týmto spôsobom značne ušetríme čas.