V tejto voľne sa pripravujú zápočty záväzkov a pohľadávok. Musíme hovoriť o záväzkoch a pohľadávkach, pretože tu nerobíme zápočty len došlých a vyšlých faktúr, ale aj iných záväzkov a pohľadávok, a ostatných pasívnych a aktívnych saldokontných účtov.
Postup pri zadávaní nového zápočtu je následovný:
1.Základné informácie:
Najprv určíme základné informácie o zápočte, t.j. doklad zápočtu, menu v ktorej sa zápočet robiť bude, klienta a dátum realizácie zápočtu. Na zadanie týchto údajov nám slúži nasledujúce okno:
2.Určenie spôsobu:
Určíme čiastky z dokladov, ktoré budeme započítavať:
3.Určenie položiek:
Určíme položky zápočtu. Program nám ponúka k určenému dátumu, jednotlivé položky z príslušných evidencií:
Postupne vyberáme z príslušných evidencií, z ktorých budeme započítavať. Postupujeme tak, že na nami vybranej evidencii stlačíme
ENTER a program nám ponúkne zoznam všetkých neuhradených záväzkov, resp. pohľadávok z príslušnej evidencie.
Podobne ako pri hromadnej úhrade faktúry určíme sumy na príslušných položkách.
Výber položiek ukončíme stlačením klávesi F7. Program sa nás opýta následovnú otázku:
Ak na otázku odpovieme POKRACUJEME V ZADAVANI, program ukonci zadávanie v príslušnej evidencii a mi môžeme zadávať položky v ďaľšej evidencii.
Ak zadáme všetky evidencie tak sa musia "plusy" rovnať "mínusom". Príklad:
4.Ukončenie zadávania:
Zadávanie zápočtu ukončimé tak, že na predchádzajúcu otázku, kde sa nás program pýta na ďaľšiu činnosť, odpovieme
KONIEC-ZAEVIDOVANIE. Program zapíše zápočet do evidencie zápočtov.