Oprava

V prvom rade je potrebné podotknúť, že nie je prejavom serióznej práce vracať sa po dlhšom čase k oprave príjemky. Z prijatého množstva sa realizujú jednotlivé výdaje a čím dlhší čas, tým viac týchto výdajov je. Preto aj riziko nekorektnej opravy je s odstupom času podstatne väčšie, vzhľadom k tomu, že opravou narúšame FIFO metódu skladu. Preto Vám doporučujeme túto voľbu používať čo najmenej a v každom prípade zachovať uvedenú postupnosť krokov.

TOUTO ČASŤOU PROGRAMU MÔŽEME OPRAVIŤ IBA PRIJÍMANÝ SORTIMENT A ZÚČTOVANIE DOKLADOV OD DODÁVATEĽA. NEMÔŽEME MENIŤ OZNAČENIE PRÍJEMKY, ÚČTOVNÉHO DOKLADU A DÁTUM PRÍJMU NA SKLAD. TIETO ÚDAJE MÔŽEME ZMENIŤ PRIAMO V EVIDENCII PRÍJEMOK PO STLAČENÍ KLÁVESY F3.


Program chráni pred nedovolenými opravami. Ide napríklad o prípad, keď sme už časť dodávky predali a chceme prijímané množstvo opraviť na hodnotu, ktorá je menšia ako už vydané množstvo. V takom prípade program v záverečnom protokole o oprave PRÍJEMKY oznámi nekorektnosť opravy a nedovolí ju vykonať. Ak však aj tak potrebujeme uvedenú príjemku opraviť, doporučujeme následovný postup (v prípade veľmi starej príjemky to môže byť veľmi zdĺhave a náročne nielen na čas):

- pre uvedenú príjemku zistíme značky a množstvá uvedených značiek, ktoré je potrebné opraviť
- zistíme všetky výdaje (odberateľské faktúry, malopredaje, iné výdaje, prevodky), ktoré bolu z uvedených značiek z týchto množstiev vydávané
- všetky tieto výdaje vymažeme cez príslušné evidencie. Musíme ich vymazať aj s aktualizáciou všetkých agiend, aby sme predišli duplicite dokladov.
- Opravíme uvedenú príjemku
- Nanovo zadáme všetky výdaje, ktoré sme vymazali
Len pri zabezpečení tohto postupu si môžeme byť istý, že žiadnym spôsobom nebola porušená FIFO metóda v sklade.

Postup pri oprave PRÍJEMKY je veľmi podobný prijímaniu dodaného tovaru. Po určení čísla opravovanej PRÍJEMKY sa na obrazovke objaví Zoznam evidovaných výrobkov, v ktorom sú už nastavené pôvodné hodnoty príjmu na sklad. Takto nemusíme opäť zadávať celý dodávaný sortiment od začiatku, ale stačí nám opraviť iba chybné hodnoty.

Po skončení úprav v dodanom sortimente sa opäť ponúkne možnosť doúčtovania ďaších položiek uvedených na doklade od dodávateľa. Po ich doúčtovaní máme možnosť zadať ešte ďalšie obstarávancie náklady. Ukončením zadávania ďalších obstarávacích nákladov, program porovná predchádzajúce údaje s novými a pripraví patričné úpravy v evidencii PRÍJEMOK, v evidencii SKLADU, v evidencii DPH, v DENNÍKU ÚČTOV, prípadne aj v evidencii DOŠLÝCH FAKTÚR. Pripravené zmeny vypíše vo forme protokolu o oprave. Po ich prekontrolovaní sa musíme rozhodnúť, či chceme pripravené zmeny realizovať.

Je nevyhnutné, aby sme hneď po vykonaní opravy dali vytlačiť tzv. košieľku, aby sme sa ubezpečili a zároveň zdokladovali vykonaný príjem na sklad.