Zaevidovanie novej faktúry bez jej rozúčtovania

Táto a nasledujúce voľby slúžia na evidovanie došlých faktúr bez zúčtovania, opravu takto zaevidovaných faktúr a následne ich zúčtovanie do účtovníctva. To slúži hlavne pre firmy, u ktorých zúčtovanie dokladov nie je v reálnom čase t.j. existuje nejaký časový sklz hlavne z dôvodu kompletizácie účtovníctva a potrebujú mať aktuálne informácie o stave došlých faktúr. Z toho dôvodu je potrebné evidovať došlé faktúry a ich úhrady. A až keď je to potrebné tak sa zúčtovávajú do účtovníctva.
Principiálne zadávame celkovú sumu došlej faktúry, pretože sledujeme len saldokonto danej faktúry, kde nás zaujíma len celková suma faktúry. Rozúčtovanie na príslušné účty sa deje až v časti Rozúčtovanie iba zaevidovanej faktúry.

Pri zaevidovaní došlej faktúry bez zúčtovania postupujeme takisto, ako pri zadávaní normálnej došlej faktúry s tým rozdielom, že neevidujeme Má dať účet faktúry len sumy a Dal účet faktúry. Faktúra sa do účtovníctva nezapíše a nie je možné zadať tovarovú faktúru: